Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
العلاقة بين فاعلية إعلانات الإستقطاب الإلكترونى وجذب المرشح للوظيفة :
المؤلف
محمد, ريهام محمد بدر.
هيئة الاعداد
باحث / ريهام محمد بدر محمد
مشرف / عبدالعزيز على حسن
مناقش / عبدالمحسن عبدالمحسن جودة
مناقش / محمد ربيع زناتى
الموضوع
الإعلان - تطبيقات الحاسب الآلى. توصيف الوظائف. الوظائف. الحاسبات الالكترونية - برامج.
تاريخ النشر
2016.
عدد الصفحات
121 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
الأعمال والإدارة والمحاسبة (المتنوعة)
تاريخ الإجازة
01/01/2016
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التجارة - قسم إدارة الأعمال
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 136

from 136

المستخلص

This study aims to determine The relationship between effectiveness of e-recruitment advertisements and applicant attraction”An Empirical Study on the social networking sites Facebook for hiring. In order to collect primary data, an electronic questionnaire was designed and randomly data have been collected from some Candidates for the jobon the social networking sites Facebook for hiring. Sample size is 384, and The SPPS was used to analyze the primary data. Results of the study show that all dimensions of the Effectiveness of e-recruitment advertisements which represented in (employer reputation, employer familiarity, richness website, and job information) are positively related with applicant attraction. Also results show that Effectiveness of e-recruitment advertisements (as independent variables) have a significant effect on applicant attraction (as dependent variables).